Natuurfietstocht met PvdA-fractielid Herman Sieben langs IJsselcentrale naar uiterwaarden Zwarte Water

Door Privé: Herman Sieben op 29 juni 2021

PvdA-fractielid Herman Sieben houdt zondag 4 juli een natuurfietstocht. De fietstocht voert langs het terrein van de IJsselcentrale in het buurtschap Harculo naar de uiterwaarden van het Zwarte Water. Iedereen met belangstelling voor de plannen in dit gebied, wordt uitgenodigd mee te fietsen.

Herman Sieben koos speciaal voor deze route omdat hij als woordvoerder natuur van de PvdA-fractie graag uitleg wil geven over de plannen van de gemeente. “Er spelen tal van zaken in het Zwartewatergebied en langs de IJssel in Zwolle”, zegt Herman Sieben. “De gemeente is van plan woningen te bouwen en recreatie te ontwikkelen in de uiterwaarden van het Zwarte Water in Holtenbroek en op het terrein van de voormalige IJsselcentrale. Maar wat is de impact van deze plannen op de natuur, de biodiversiteit en de verkeersontwikkeling? En wat zal een toekomstige zeespiegelstijging voor impact hebben op woningbouw in de uiterwaarden?” Tijdens de natuurfietstocht staat Herman Sieben stil bij deze ontwikkelingen.

De natuurfietstocht op zondag 4 juli start om 10.00 uur bij de IJsselcentrale aan de Prof. Feldmannweg t.o. huisnummer 2 en duurt tot ongeveer 12.15 uur. Meefietsen is gratis. In verband met de weersvoorspellingen wel graag opgeven via een e-mail aan [email protected]
Privé: Herman Sieben

Opgegroeid in Kampen, naar de Sociale Academie in Hengelo gegaan en afgestudeerd in Groningen als socioloog. Op de middelbare school zat ik altijd te twijfelen tussen biologie studeren of sociale academie. In mijn werkzame leven heb ik me danook bezig gehouden met jeugdzorg, welzijn en cultuur bij de provincies Overijssel en Flevoland. Maar heb ik

Meer over Privé: Herman Sieben