4 juli 2018

Reiziger wederom dupe van blunder op spoor?

Wederom trekt de PvdA aan de bel over problemen op het spoor. Eind augustus moet de sneltrein tussen Enschede en Zwolle gaan rijden, wat reizigers wel 18 minuten reistijd gaat schelen. Een belangrijke stap om Zwolle beter bereikbaar te maken. PvdA-raadslid Mart oude Egbrink maakt zich echter zorgen: “De vraag is of deze sneltrein daadwerkelijk gaat rijden deze zomer. Zo zou de hoeveelheid stroom die nodig is om de trein 140 km per uur te laten rijden niet beschikbaar zijn op het spoor. Als dit echt zo blijkt te zijn, dan is de reiziger alweer de dupe van wederom een blunder op het spoor.” De fractie wil van het college horen wat mogelijke gevolgen en oplossingen zijn.

Vragen aan gemeenten en Provincie
Krantenkoppen uit De Stentor als ‘Laag Zuthem vreest 140 km-treinen ‘ en ‘Nieuw spoordebacle dreigt: twijfel over sneltrein Zwolle-Enschede door rekenfout ‘ waren reden voor zorg van de PvdA-fractie. Met het debacle rond het Kamperlijntje is er volgens de PvdA -fractie reden genoeg om de vinger stevig aan de pols te houden. Het college heeft nu zes weken de tijd om te antwoorden. Namens de PvdA-statenfractie stelt woordvoerder Hans Nooter vandaag ook vragen aan het provinciaal bestuur van Overijssel over de ontvangen signalen.