7 mei 2017

PvdA in gesprek met bewoners Gerenlanden

De afdeling Zwolle van de PvdA kiest ervoor om regelmatig wijken in Zwolle te bezoeken. Op zaterdag 13 mei aanstaande is Gerenlanden in Zwolle-Zuid aan de beurt. Fractieleden en leden van de afdeling gaan tussen 11 en 13 uur langs de deuren met de traditionele roos. Zij stellen bewoners daarbij drie vragen:

1. Wat gaat er goed in de wijk?
  2. Wat gaat er minder goed in de wijk en
  3. Waar zou de politiek bij kunnen of moeten helpen?

Winkelcentrum
Voor degenen die hun wekelijkse boodschappen doen op dat tijdstip, staan fractievoorzitter Eefke Meijerink en raadslid en inwoonster van Zwolle-Zuid Patty Wolthof klaar in het wijkwinkelcentrum aan de Sellekamp om in gesprek te gaan met bewoners.

Vervolg
Op deze manier wil de Partij van de Arbeid Zwolle het gesprek aangaan met de inwoners en ophalen wat er speelt in de wijken. Met de antwoorden, suggesties, klachten en tips wordt vervolgens ook wat gedaan. De belangrijkste zaken worden in het bestuur besproken en (indien noodzakelijk) worden punten doorgespeeld aan de gemeenteraadsfractie of zelfs aan de landelijke politiek.

Ook wordt aan de wijk en de inwoners teruggekoppeld wat er is gedaan met alle informatie.