Door op 4 juli 2014

Levendige ALV: ‘Mijn PvdA, Jouw PvdA: Herkenbaar en Zichtbaar’

Ruim 30 leden hebben woensdagavond 25 juni meegedaan aan een levendige discussie over de meerjarenvisie die het bestuur onlangs aan alle leden heeft gezonden. Prettig was dat we deze avond ook veel nieuwe en jonge leden hebben verwelkomd.

De meerjarenvisie wil antwoord geven op hoe we als politieke partij in een veranderende maatschappij en afkalvend vertrouwen in de politiek aantrekkelijk blijven en worden voor de Zwolse samenleving. De visie is unaniem aangenomen. Enkele leden hebben nog om een enkele aanscherping of aanvulling verzocht. Ook verwacht het bestuur nog schriftelijke reacties van leden.

Als het gaat om een zichtbare PvdA kwamen leden met enkele originele suggesties. Een boottochtje door de Zwolse grachten voor leden en Zwollenaren, met een team vrijwilligers helpen in een verzorgingshuis, deelnemen aan The Color Run of andere activiteit met veel publiek. Het gaat er om dat we ook op een andere manier zichtbaar worden en niet alleen mensen naar zaaltjes laten komen.

Ruim 5 leden hebben zich aangemeld voor een ‘doegroep’ die de visie handen en voeten gaat geven.

Heeft u nog ideeën? Wilt u nog reageren op onze meerjarenvisie? Stuur uw reactie dan naar [email protected].

Karen Kuipers is gestopt als voorzitter

Karen is gestopt als voorzitter. Zij heeft dit vier jaar gedaan met grote inzet en veel plezier. De raadsverkiezingen zijn achter de rug, er ligt een akkoord met een herkenbaar PvdA-geluid, het college en raadsleden zijn geïnstalleerd en met de meerjarenvisie in het vooruitzicht, vond Karen het een goed moment terug te treden. Karen’s belangrijkste doelen waren het verbeteren van de relatie tussen fractie en bestuur en Zwolle beter over het voetlicht brengen op het partijbureau en in landelijke werkgroepen. Hier heeft zij prima resultaten bereikt en is er een fundament gelegd voor onze nieuwe meerjarenvisie.

Namens de afdeling en bestuur heeft Edwin Broekman Karen bedankt voor haar inspanningen. Namens de fractie heeft Eefke Meijerink waarderende woorden gesproken. We blijven nog een poos gebruik maken van Karen. Zij gaat namelijk verder als algemeen bestuurslid.

Edwin Broekman de nieuwe voorzitter

Na enkele jaren secretaris te zijn geweest, heeft de ALV Edwin Broekman verkozen tot nieuwe voorzitter van de afdeling. Edwin ziet het uitvoeren van de meerjarenvisie als een belangrijke uitdaging.

Nieuwe energie, nieuw elan

In de ALV van 25 juni is het afdelingsbestuur nog eens bevestigd in het gevoel dat in onze afdeling meer en meer nieuwe leden opstaan die iets willen bijdragen aan onze herkenbaarheid en zichtbaarheid. Ieder op zijn eigen manier en op basis van eigen affiniteit, talent of kwaliteiten. Daar is het bestuur heel blij mee. Want alleen met voldoende actieve leden kunnen we onze ambities in onze Meerjarenvisie goed uitvoeren. Alleen dan worden we goed herkenbaar en zichtbaar en blijven we niet hangen in mooie woorden, maar gaan we ook gewoon doen. Wilt u iets bijdragen aan onze afdeling? Zoek dan contact met het bestuur via [email protected]