Door Redactie op 19 december 2013

Investeringen in Ittersummerlanden leiden tot tevredenheid in de buurt

De inwoners van Ittersummerlanden in Zwolle Zuid zijn tevreden over hun buurt. De rustige woonomgeving en de nabijheid van het winkelcentrum zijn de daar de belangrijkste redenen voor. Dat bleek uit gesprekken van PvdA’ers die zij hielden op 30 november bij het rondje door Ittersummerlanden.

De investeringen door de woningbouwcorporatie en de gemeente in deze buurt werden door de bewoners zeer gewaardeerd. ’De sfeer is enorm verbeterd in de buurt’ en ‘De oude eenpersoonswooneenheden trokken nogal wat criminaliteit aan, dat is nu helemaal verdwenen’ waren opmerkingen die de PvdA-vrijwilligers aan de deuren te horen kregen. Wel heeft de herstructurering tot minder parkeerplaatsen geleid, wat niet door iedereen gewaardeerd werd.

Verbeterpunten
Uiteraard kwamen er ook verbeterpunten voor de buurt naar voren. Daarbij sprong de verkeersveiligheid het meest in het oog. Vooral rond het winkelcentrum werd het verkeer niet altijd even veilig gevonden. Naast de situatie in hun eigen buurt werd de Itersummerlanders ook gevraagd naar hun wensen bij het kabinet Rutte-Asscher. De antwoorden daarop waren behoorlijk eensluidend. Er werd gevraagd om te blijven investeren in werkgelegenheid en om te zorgen voor het behoud van goede zorg voor voornamelijk ouderen. Thema’s die overigens niet alleen landelijk, maar ook lokaal zullen worden opgepakt en die zeker een rol spelen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Foto’s canvasactie 30 november 2013
canvas1 gerritcanvas eefkecanvas klaascanvas liibaancanvas canvas6

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]