Door Redactie op 20 september 2014

Discussiebijeenkomst over de Zorg

Op zaterdagmiddag 27 september 2014 organiseert de PvdA gewest Overijssel en de PvdA-Zwolle een middag over de veranderingen in de zorg. Tweede Kamerlid Otwin van Dijk (woordvoerder langdurige zorg, AWBZ, PGB en WMO) en de Zwolse wethouder Nelleke Vedelaar (o.a. Zorg en WMO) gaan dan met PvdA-leden en andere belangstellenden in gesprek en behandelen dan verschillende thema’s en vragen.

Veel PvdA-leden hebben vragen over de bezuinigingen en de hiermee samenhangende ontwikkelingen. Is dit het einde van de verzorgingsstaat? Hebben cliënten straks nog wel wat te zeggen over hun zorg? Ook hebben zij zorgen over de –ongewenste – ontwikkelingen die gepaard gaan met de overheveling van de rijkstaken naar de gemeenten zoals de massaontslagen in de zorg. Wat is nu het effect van de participatiesamenleving op de vrouwenemancipatie? En wat zijn nu de kansen van de veranderingen? Een meer betrokken samenleving, meer participatie van mensen met een beperking, meer inspraak op lokaal niveau? In hoeverre vallen de veranderingen te rijmen met het gedachtegoed van de PvdA?

Aanmelden is nodig via [email protected]. De bijeenkomst is in het SIO aan de Thorbeckelaan 2. Leden ontvangen wij vanaf 12.00 uur met een kleine lunch. Het programma start om circa 12.30 uur.

nelleke_vedelaar

Wethouder Nelleke Vedelaar

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]