Door op 17 april 2014

Beste partijgenoten,

De gemeenteraadsverkiezingen zijn al weer bijna een maand geleden. Ik denk dat wij als PvdA Zwolle trots mogen zijn op het resultaat. Ja we hebben een zetel verloren en ja we zijn niet meer de grootste maar we hebben dankzij een goede campagne en een geweldige lijsttrekker de schade beperkt weten te houden. De onderhandeling voor een nieuw college zijn inmiddels begonnen. De nieuwe raad is geïnstalleerd en we hebben afscheid genomen van een aantal (burger)raadsleden. Kortom we beginnen aan een nieuwe periode met nieuwe uitdagingen.

Ook het bestuur is volop aan het vernieuwen. We zijn nu onze meerjarenvisie aan het opstellen en willen het voorleggen aan een klankbordgroep. Deel van die groep is tijdens de afgelopen ALV samengesteld maar we zullen de groep nog aanvullen met onder andere nieuwe leden. Uiteraard zullen we de meerjarenvisie ook voorleggen aan de ALV.

Daarnaast zit ik in een door het congres ingestelde werkgroep ledendemocratie. Onze opdracht is handen en voeten geven aan het rapport van de commissie Noten. Dat is een grote uitdaging maar wel een die ik graag aan ga.

Verder wil ik tot slot nog graag twee activiteiten onder uw aandacht brengen. Allereerst het afscheid van onze wethouder Gerrit Piek. Op 24 April is vanaf 15.45 in de hal van het stadshuis een afscheidsreceptie. Tot slot onze 1 mei viering. Wij hebben dit jaar Job Cohen en Gerrit Piek als sprekers. Ik wil u bij deze dan ook graag uitnodiging voor onze viering op de begraafplaats Kranenburg om 10.15.