Roosje voor Cobie Uiterwijk

24 januari 2018

Cobie Uiterwijk. Wie kent haar niet?

De wijk Dieze kent Cobie, zeg je Dieze, dan zeg je Cobie. Maar Cobie kent ook de wijk. Als postbode kende ze de straten, huizen, de mensen en zelfs de dieren. Maar altijd oog voor de mensen in de wijk. Cobie bezorgde meer dan alleen de post: een gulle lach, een luisterend oor en een wakend oog.

Oog voor de mensen had Cobie ook via de prachtige foto’s die ze een jaar lang maakte. Eigenlijk zijn het geen foto’s, het zijn stillevens. Het zijn verhalen, vastgelegd in een moment. Verhalen die nu voorgoed deel uitmaken van de geschiedenis van Dieze. Fotografie betekent letterlijk schrijven met licht en dat deed Cobie met haar foto’s. Haar foto’s, haar verhalen, haar hart en haar passie voor de wijk vormen nu de geschiedenis van Dieze.

Daarom bedanken we Cobie voor haar inzet, voor haar tomeloze energie. We bedanken haar dat ze er was en is voor anderen. Maar we bedanken haar vooral voor wie zij zelf is: een bouwer van Zwolle.