Door Redactie op 27 april 2013

Tanja Jadnanansing op 1 mei-viering

Tweede Kamerlid Tanja Jadnanansing zal dit jaar aanwezig zijn op de jaarlijkse 1 mei-viering van de PvdA Zwolle op begraafplaats Kranenburg.

Tijdens de 1 mei-viering worden bloemen gelegd bij het graf van Horreus de Haas, een sociaal-democratische dominee die zich tijdens de oorlogsjaren fel verzette tegen de Jodenvervolging. Ook wordt het graf van Helmig Jan van der Vegt, één van de oprichters van de SDAP, de voorloper van de PvdA bezocht. Naast Jadnanansing zal ook Theo Peeters, gemeenteraadslid en nestor van de PvdA-fractie in Zwolle, een toespraak houden. In de toespraken wordt het sociaal democratische erfgoed verbonden met de politieke actualiteit.

De bijeenkomst vindt plaats op woensdag  1 mei 2013 op begraafplaats Kranenburg aan de Kranenburgerweg 5 te Zwolle en start om kwart over tien bij de ingang van begraafplaats Kranenburg, De bijeenkomst wordt afgesloten in theehuis de Agnietenberg, waar ook stil wordt gestaan bij de jubilarissen die 25 of 50 jaar lid zijn van de PvdA.

Zowel leden van de Partij van de Arbeid als belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om deze bijeenkomst bij te wonen.

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]

Meer over Redactie

Waar ben je naar op zoek?