PvdA viert Dag en Nacht van de Arbeid

25 april 2018

Op dinsdag 1 mei organiseert de Partij van de Arbeid Zwolle de jaarlijkse viering van de Dag van de Arbeid.

Ieder jaar wordt ook in Zwolle op 1 mei de Dag van de Arbeid gevierd. Tijdens de 1 mei-viering legt de PvdA Zwolle bloemen bij het graf van Gerardus Horreüs de Haas, de ‘rode’ dominee die zich tijdens de oorlogsjaren fel verzette tegen de Jodenvervolging. Ook bezoeken we het graf van Helmig Jan van der Vegt, één van de oprichters van de SDAP, de voorloper van de PvdA.

Wethouder Eefke Meijerink en oud-wethouder Jaap Hagedoorn zullen bij de graven een toespraak houden. De bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 1 mei 2017 op begraafplaats Kranenburg aan de Kranenburgerweg 5 te Zwolle en start om 10.15 uur bij de kapel bij de ingang van begraafplaats Kranenburg. De bijeenkomst wordt afgesloten in theehuis Agnietenberg, waar ook stil wordt gestaan bij de jubilarissen die 25 of 50 jaar lid zijn van de PvdA.

Zowel leden van de Partij van de Arbeid als belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om deze bijeenkomst bij te wonen.

Nacht van de Arbeid

Net als vorig jaar gaat de PvdA voorafgaand aan de Dag van de Arbeid langs bij de helden van de nacht. Raadslid Patty Wolthof gaat ook weer mee: “Mijn vader werkte als elektromonteur in 3-ploegendienst in een fabriek, mijn partner is muzikant en staat vaak tot laat op het podium en ik heb zelf lang in de horeca gewerkt. Ik weet uit ervaring wat voor invloed ‘s nachts werken heeft op je bioritme en je gezinsleven. Niet iedereen heeft een regelmatige baan van 9-5 en ik vind het goed om daarbij stil te staan.”

Samen met andere raadsleden en vrijwilligers gaat ze langs met taart en een roos bij Zwolse helden van de nacht. Heeft u nog een tip waar ze langs moeten? Mail ons op [email protected]

Waar ben je naar op zoek?