PvdA presenteert verkiezingsprogramma ‘Zwolle weer voor iedereen’ in de Aa-landen

26 januari 2022

Leden van de PvdA gaan de straat op. Zaterdag 29 januari trekken ze de Zwolse wijk de Aa-landen in. Met als doel om met zoveel mogelijk mensen in gesprek te gaan over de verkiezingen van 16 maart. Daarom deelt de partij meteen haar verkiezingsprogramma uit: ‘Zwolle weer voor iedereen’.

Vanaf 10.30 uur staat er in winkelcentrum De Dobbe een stand waar het verkiezingsprogramma van de Zwolse PvdA is af te halen. Lijsttrekker Patty Wolthof: “Ik ben blij dat we weer coronaproof de straat op kunnen en met mensen in gesprek kunnen gaan over hun zorgen en over onze keuzes voor Zwolle. De PvdA strijdt voor meer betaalbare huur- en koopwoningen. Voor een schone, groene en duurzame stad, waar iedereen gelijke kansen krijgt. Onderwerpen die zeker ook bij bewoners van de Aa-landen leven. We zijn benieuwd naar hun ervaringen en lichten graag onze eigen plannen toe.”

Om die ervaringen te horen, gaan PvdA-vrijwilligers en (kandidaat-)raadsleden langs de deuren bij de bewoners van Aa-landen-Noord. Hoe ervaren zij de wooncrisis? Blijven mensen wonen in een huis dat eigenlijk niet geschikt is, simpelweg omdat ze niks anders kunnen vinden? En wat de PvdA ook belangrijk vindt, is welke maatregelen nemen ze om hun woning en woonomgeving te verduurzamen en energiezuinig te maken. Wat doen ze nu? Wat zouden ze willen doen? En wat hebben ze daarbij nodig van de politiek?

Zwolle weer voor iedereen, daar staat de PvdA voor. De politieke partij wil samen met Zwollenaren bouwen aan een socialer en groener Zwolle. Dat betekent dat de gemeente en het college van burgemeester en wethouders Zwollenaren vanaf het begin moet betrekken bij plannen. De Partij van de Arbeid kiest voor goede en betaalbare woningen. Ook zet ze in op klimaatmaatregelen waar alle Zwollenaren gebruik van kunnen maken, zoals versneld isoleren.

Bewoners van de Aa-landen kunnen zaterdag 29 januari tussen 10.30 en 12 uur PvdA-leden ontmoeten in hun wijk en in het winkelcentrum De Dobbe. Ben je zelf niet in de Aa-landen en heb je wel tips of suggesties voor de PvdA-fractie? Mail dan naar [email protected]. Kijk op www.zwolle.pvda.nl/zwolleweervooriedereen voor het verkiezingsprogramma en laat een reactie achter!