PvdA onthult verkiezingsposter

6 februari 2022

Zaterdag 12 februari onthult PvdA Zwolle op feestelijke wijze haar verkiezingsposter. Dat gebeurt rond 17.30 uur bij restaurant de Gillende Keukenmeiden aan het Meerminneplein in Zwolle. De PvdA is namelijk heel trots op het eindresultaat. Fractievoorzitter Patty Wolthof: “Wij gaan dit jaar niet voor de traditionele foto-met-tekst-verkiezingsposter, maar voor twee kunstposters.”

De poster is ontworpen en gemaakt door Zwols illustrator Reinout Dijkstra, illustratiesvanreinout.com. Wolthof legt uit waarom de PvdA deze keuze heeft gemaakt: “De creatieve sector in Zwolle staat door corona extra onder druk. Cultuur, betaalbare ateliers voor cultuurmakers, daar blijf ik namens de PvdA voor strijden. Net als voor betaalbare woningen. Docenten, politieagenten, schoonmakers, zorgmedewerkers en dus ook kunstenaars hebben recht op een plek om rust in hun hoofd te krijgen en van het leven te genieten.” De PvdA wil dat veertig procent van alle nieuwbouw sociale huur of koop is, zodat iedereen die in Zwolle werkt, ook in Zwolle kan blijven wonen. “Onze kunstposters zijn daarbij een hart onder de riem, en tegelijk zijn het exemplaren die al onze leden en vrienden met trots achter hun raam willen plakken.” Rob Bults, leider van Zwols festival Zwolle Unlimited en De Verhalenboot Rob Bults, zal de posters onthullen. Het precieze tijdstip is afhankelijk van de stand van de zon 🙂

Zwollenaren worden van harte uitgenodigd om zaterdag 12 februari aanwezig te zijn bij de feestelijke onthulling van de PvdA-verkiezingsposter. De coronaregels worden in acht genomen, daarom graag aanmelden wanneer je komt via [email protected] en neem je QR-code mee. Start om 17.15 uur bij de Gillende Keukenmeiden aan het Meerminneplein 7. De PvdA zorgt voor wat lekkers en muziek. Voor meer informatie over het verkiezingsprogramma kijk je op www.zwolle.pvda.nl/zwolleweervooriedereen en laat een reactie achter!