Door Redactie op 30 april 2015

PvdA lid Aalt Brinkhuis ontvangt lintje

Afgelopen vrijdag 24 april reikte burgemeester Henk Jan Meijer Koninklijke onderscheidingen uit aan tien Zwollenaren. Hierbij werd Aalt Brinkhuis benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Aalt heeft onder meer veel betekend voor Zwolle-Zuid. Na jarenlang voorzitter te zijn geweest, werd hij erevoorzitter van wijkenvereniging Zwolle-zuid. Daarnaast was Aalt onder andere jarenlang voorzitter van voetbalvereniging SVI, voetbal. Ook heeft hij zich ingezet voor het COC, Oranje comité Zwolle-Zuid en zet hij zich al dertig jaar en nu nog steeds in voor vluchtelingen in Nederland, nu bij het Deltion College.

Aalt Brinkhuis was jarenlang bedrijfsleider bij wijkcentrum/sportzaal Gerenlanden. Bij zijn afscheid werd de sportzaal naar hem genoemd: de Aalt Brinkhuiszaal.

Ook voor de PvdA Zwolle is Aalt erg belangrijk. Momenteel als lid van het ombudsteam, waar hij zich inzet voor problemen die Zwollenaren dagelijks raken zoals overlast, juridisch getouwtrek of gebrekkige huisvesting

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]

Meer over Redactie