PvdA in gesprek met bewoners Zwolle-Zuid

2 februari 2022
Zwolle-Zuid kleurt zaterdag 5 februari rood. Die dag zijn fractieleden, kandidaat-raadsleden en PvdA-vrijwilligers met een kraam te vinden in het winkelcentrum. Ook gaan ze huis-aan-huis in gesprek met bewoners van de wijk Oldenelerlanden. Het doel is om zoveel mogelijk mensen te spreken over de verkiezingen van 16 maart en te horen wat mensen op hun hart hebben.

Fractievoorzitter Patty Wolthof woonde jaren met haar gezin in Zuid: “Voor ons was het een heerlijke buurt omdat je dichtbij de natuur zit. De winkels, scholen en een bibliotheek zijn om de hoek. Het is altijd fijn om terug te zijn in Zuid, maar nu is het extra leuk om bij mijn oude buurtbewoners langs te gaan met ons verkiezingsprogramma in hand. Ik ben benieuwd naar de reacties en wat mensen zelf belangrijk vinden voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart.”

De gemeenteraadsverkiezingen gaan wat de PvdA betreft over de vraag van en voor wie de stad nu eigenlijk is. Welke keuze maakt Zwolle als het gaat om wonen, klimaat, eerlijk werk, gelijke kansen en zorg? Al deze vraagstukken vragen om keuzes. De PvdA strijdt er iedere dag voor om de stad weer voor iederéén te laten zijn. De PvdA kiest voor meer betaalbare woningen. Niet voor meer dure penthouses. De PvdA kiest voor eerlijke huren en niet voor de huisjesmelkers. Voor meer hulp bij het isoleren van je woning. Voor eerlijk werk tegen een fatsoenlijk loon en extra aandacht voor laaggeletterdheid.

Bewoners van Zwolle-Zuid kunnen zaterdag 5 februari tussen 10.30 en 12 uur PvdA-leden ontmoeten. In het winkelcentrum aan de Pijmanstraat staat een marktkraam bemenst met PvdA’ers waar geïnteresseerden tevens het verkiezingsprogramma van de Zwolse PvdA kunnen afhalen. Ook gaan ze in gesprek met bewoners van de wijk Oldenelerlanden. Ben je zelf niet in Zwolle-Zuid en heb je wel tips of suggesties voor de PvdA-fractie? Mail dan naar [email protected]. Kijk op www.zwolle.pvda.nl/zwolleweervooriedereen voor het verkiezingsprogramma en laat een reactie achter!