Door op 16 januari 2017

Praat mee over de omgevingswet! Omgevingswát?!

Vraag een willekeurige voorbijganger op straat wat hij of zij vindt van de Omgevingswet en je ziet waarschijnlijk een vragende blik. Of het moet toevallig een ambtenaar zijn, want de gemeente is er iedere dag heel druk mee bezig, achter de schermen. De PvdA vindt het zeer belangrijk dat je als Zwollenaar op de hoogte bent van deze verandering, want het gaat wél om de toekomst van de stad. Het gaat over wat jij straks ziet als je uit je raam kijkt: groen of asfalt? Het gaat over hoe schoon de lucht is die je kleinkinderen zullen inademen in 2030. Daarom nodigt de PvdA je uit om aan te schuiven bij een discussieavond over dit onderwerp met Co Verdaas en Margriet Meindertsma.

De bijeenkomst is op dinsdag 24 januari, om 20:00 in het partijkantoor van de PvdA aan het Diezerplein 33. Voormalig staatssecretaris en ex-Zwollenaar Co Verdaas en oud-wethouder en oud-senator Margriet Meindertsma zullen de avond aftrappen door hun licht te laten schijnen op de wet. Verdaas zal vooral ingaan op de technische aspecten ervan, Meindertsma zal hier vanuit de sociaal-democratische waarden op ingaan.

Daarna worden de aanwezigen gevraagd om hun input: hoe zien zij hun Zwolle van morgen? Wat willen zij de PvdA-fractie in de gemeenteraad meegeven? Woordvoerder van de PvdA-fractie Patty Wolthof is vooral benieuwd naar hoe de aanwezigen denken over de nieuwe rol van de inwoners als het gaat om hun betrokkenheid bij hun leefomgeving:”Er wordt van ambtenaren verwacht dat ze anders gaan werken, maar ook van burgers wordt meer actie gevraagd. Hoe zorg je ervoor dat ook de belangen van de minder mondige Zwollenaar aan bod komen?”.
De bijeenkomst is openbaar toegankelijk, ook voor niet-leden. Aanmelden kan via [email protected].
Wanneer: dinsdag 24 januari, 20:00. U bent vanaf 19:30 welkom voor een kopje thee of koffie.
Locatie: Diezerplein 33, Zwolle.

Voor vragen kunt u bellen met Patty Wolthof: 06 – 41 76 75 99.

Waar ben je naar op zoek?