31 januari 2014

Nummer 8 op de lijst nader voorgesteld: Herman Sieben

Wie ben je, wat doe je?
Herman Sieben 59 jaar, socioloog en werk bij Staatsbosbeheer. Hou me o.a. bezig met de bescherming van de Waddenzee en de biodiversiteit in Nederland.

Welk boek ligt er op je nachtkastje?
De dochter van Jessica Durlacher. Een roman, waarin op een intrigerende wijze duidelijk wordt gemaakt, hoe het oorlogsverleden van ouders ook doorwerken op die van hun kinderen.
En de nieuwe KNNV-paddenstoelengids van Nico Dam en Thom Kuyper! (paddenstoelen zoeken is mijn hobby!)

Welk lied zing je onder de douche?

Iets van the Beatles, Leonard Cohen of de Kauwgomballenboom

Waar in Zwolle moet je geweest zijn? Favoriete plek in Zwolle?

Bijzonder vind ik het Westerveldse Bos. Dit bosje met een nat natuurgebiedje is aangelegd op een oude vuilnisbelt en is in Nederland beroemd vanwege haar soortenrijkdom. Er zijn op een vierkante kilometer nergens in Nederland zoveel soorten insecten, paddenstoelen, planten etc. waargenomen als in het Westerveldse Bos. Gerrit Reitsma en Gerard Bredewold zijn zulke fanatieke vrijwillige speurders, die lopen elke dag daar te zoeken en te fotograferen.

Hoe wil jij het verschil gaan maken in Zwolle?
Aandacht voor natuur en milieu is essentieel voor iedereen in Zwolle. Een groene en schone leefomgeving zorgt voor een positief effect op het welzijn en gezondheid van mensen. Mensen en bedrijven willen zich graag vestigen in een schone stad met een groene omgeving. En dat is belangrijk voor onze lokale economie en werkgelegenheid. Schone alternatieve energie in onze wijken, levert een schonere wereld maar ook plaatselijke werkgelegenheid op! Ik wil het verschil dan ook maken door aandacht te besteden aan de combinatie van een sociaal Zwolle met een milieuvriendelijk en groen Zwolle!