Door Redactie op 17 maart 2014

Nummer 5 van de lijst nader voorgesteld: Youcef Ben Ali

Wie ben je, wat doe je?
Mijn naam is Youcef Ben Ali, 43 jaar, woon in Dieze en ben werkzaam in de Jeugdzorg en het onderwijs.

Welk boek ligt er op je nachtkastje?
Het boek “Ik ben ok, jij bent een sukkel”, over onze neiging om anderen te willen veranderen, omdat we ons aan hen storen of soms wel ergens in kunnen metselen. Mensen zijn echter wie ze zijn en in plaats van ze te willen veranderen, kunnen we ons beter afvragen hoe we een waardevolle relatie met ze kunnen krijgen of behouden. Die vraag is ook politiek actueel, in een tijd waar gevraagd wordt hoe de relatie tussen burger en overheid er uit moet zien en beiden elkaar wensen te veranderen.

Welk lied zing je onder de douche?
Geen, want dat is voor niemand goed.

Waar in Zwolle moet je geweest zijn? Favoriete plek in Zwolle?
Oei! Dat zijn er zoveel. Het mooiste is misschien wel het stuk tussen het Engelse Werk en de IJsselcentrale, waar je heerlijk kunt fietsen of wandelen, een prachtig uitzicht hebt en heerlijk tot rust kunt komen.

Hoe wil jij het verschil gaan maken in Zwolle?
Uiteraard door te werken vanuit het PvdA-gedachtengoed en vanuit de overtuiging dat we ook echt samen het verschil maken. Daarbij is er speciale aandacht nodig voor de Zwollenaren die geen netwerk hebben, geen contacten en geen stem die namens hen spreekt of het voor hen opneemt. Zonder al deze zaken is er voor hen immers geen sprake van ‘samen’.

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]

Meer over Redactie