Door Redactie op 23 januari 2014

Nelleke Vedelaar lijstduwer Europese Verkiezingen PvdA

De Zwolse PvdA-lijsttrekker en wethouder Nelleke Vedelaar staat op de zojuist bekendgemaakte concept-kandidatenlijst van de PvdA voor de Europese Verkiezingen als lijstduwer op plaats 30. Nelleke: “Ik ben trots dat ik als lijstduwer op deze mooie, solide kandidatenlijst sta. Hiermee steun ik mijn collega’s in Europa. In heel Europa is werkgelegenheid een belangrijk thema en daar werken we in Zwolle ook hard aan. In Zwolle zorgen we ervoor dat iedereen mee kan doen op de arbeidsmarkt. Zo creëren we werkervaringsplekken voor jongeren, zorgen we voor meer banen en maken we het mogelijk dat ook ouderen hun ervaringen op de arbeidsmarkt kwijt kunnen. In Europa strijden we voor een eerlijke arbeidsmarkt en goede arbeidsomstandigheden. Zowel in Europa als Zwolle komt de PvdA op voor mensen die mensen die het minder goed hebben en dat het geld eerlijk wordt verdeeld.”

Nelleke is gevraagd als lijstduwer, dus zal een eventuele zetel in het Europees Parlement niet aanvaarden: “Als wethouder en lijsttrekker van de PvdA ben ik nog lang niet klaar in Zwolle! Ik wens lijsttrekker Paul Tang en de rest van de kandidaten veel succes toe met hun campagne. Ook in Zwolle zullen we als Partij van de Arbeid het belang van de Europese Verkiezingen voor het voetlicht gaan brengen, maar nu richten we ons eerst op de gemeenteraadsverkiezingen.”

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]

Meer over Redactie