Nabespreking nieuwe film Ken Loach over flexibilisering arbeidsmarkt

15 november 2019

Op initiatief van de PvdA, het Humanistisch Verbond en ervaringsdeskundige Karin Ter Horst (werkzaam bij de gemeente Zwolle) wordt de nieuwste film van Ken Loach ‘Sorry We Missed You’ dinsdag nabesproken in Café Foyé. Naast de PvdA schuiven ook raadsleden van de SP, D66, ChristenUnie, GroenLinks, CDA en de VVD aan. Alle partijen vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen deze film gaan zien. Daarnaast gaan ze graag na afloop in gesprek met bezoekers over het thema van de film: de effecten van flexibilisering op de arbeidsmarkt.

De nieuwste film van Ken Loach (tevens regisseur van I, Daniel Blake) draait dinsdagavond 19 november om 20:30 in het Fraterhuis en gaat over het Britse gezin Turner dat grote moeite heeft om rond te komen in het hedendaagse Engeland. Ook in Zwolle hebben veel gezinnen moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Lage lonen in combinatie met flexibele contracten zorgen voor veel onzekerheid.

Reden voor de initiatiefnemers om samen met bezoekers, betrokken organisaties en  na te praten over de film en over de situatie in Nederland. In welke sectoren zien we die flexibilisering in de vorm van schijnzelfstandigheid en nulurencontracten terug? En wat kunnen de politiek en de vakbonden en andere organisaties doen om deze kwetsbare groep te beschermen? Wat doen armoede en onzekerheid met mensen? Bij de nabeschouwing zijn diverse partijen uit de stad aanwezig o.a. Tineke Kleinhuis van het Leger Des Heils, Fenny Ensing van de Voedselbank, Erna van der Grift van de Weggeefwinkel Stadshagen en een inkomensconsulente van de Gemeente Zwolle.

De film is dagelijks te zien vanaf 14 november t/m 20 november in het Fraterhuis (check filmtheaterfraterhuis.nl voor de tijden en om kaartjes te bestellen).

Tijd:                                                Locatie:
korte inleiding     20:20               inleiding + film:    filmzaal Fraterhuis
start film              20:30                nabespreking:              Café Foyé
nabeschouwing   22:10-23:00    kosten film          9,50

N.B. Heb je een laag inkomen en lukt het niet de kosten van de film te betalen?
Neem contact op met de organisatie dan kijken we welke tegemoetkoming in de kosten we kunnen regelen: