Eerste #Buurtbivak gaat vrijdag van start in Dieze

Door Redactie op 17 januari 2018

Hoe kun je het beste weten wat er speelt en leeft in een buurt? Juist, door je er in onder te dompelen. Daarom beginnen wij met de Buurtbivak! De eerste buurtbivak begint aanstaande vrijdag in Dieze: een week lang zijn leden van onze partij actief in de wijk Dieze om zo de wijk, haar bewoners en ondernemers beter te leren kennen. Lijsttrekker Eefke Meijerink: “We zijn geïnspireerd door de PvdA Amsterdam die hiermee is begonnen. We gaan natuurlijk het hele jaar door al de wijken in, maar door echt een week lang een wijk in te trekken krijg je nog een beter beeld. We nodigen ondernemers, verenigingen en buurtbewoners dan ook echt uit om ons hun mooie wijk te laten zien! Bij Siem aan het Slingelandtplein wordt tijdelijk ons thuishonk, dus daar zijn we veel te vinden.”

Op bezoek bij VV Dieze West en nog veel meer!

De buurtbivak begint vrijdagmiddag bij Stichting Focus. Vrijdagavond wordt er een bezoek gebracht aan de alevitische vereniging. Zaterdag 20 januari maakt fractievoorzitter Eefke Meijerink kennis met voetbalvereniging Dieze West en gaan diverse (kandidaats)raadsleden en vrijwilligers met rozen langs de deuren in Dieze Oost. Vanaf 12:00-13:00 is er een simpele lunch waar ook buurtbewoners welkom zijn. Ook is er een leuk programma voor kinderen die kunnen genieten van verhalen en meedoen aan een percussieworkshop.

Nodig ons uit of ga met ons mee!

Een greep uit de rest van het programma: kandidaat-raadslid (net terug van Bonaire) Herman Sieben gaat vrijdag 26 januari met een groepje mensen op wijkexcursie op zoek naar bijzondere bomen, planten, paddestoelen en alles wat Dieze groeit en bloeit. Er wordt een bezoek gebracht aan Vluchtelingenwerk en aan buurtkamer De Terp. Waar moeten we verder nog echt heen in Dieze? Wilt u deelnemen aan een van de werkbezoeken of de lunch dan kunt u dat kenbaar maken op [email protected]

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]

Meer over Redactie

Waar ben je naar op zoek?