Door Redactie op 14 augustus 2015

De Hort(e) op met PvdA Zwolle

Op zondag 23 augustus 2015 stapt de PvdA Zwolle op de fiets voor een gezellig en leerzame fietstocht richting Dalfsen. Onder leiding van PvdA-Statenlid Hans Nooter komen onderweg ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid (de Nooterhof), mobiliteit (N35, N340), natuur en landschap (de Vecht, De Horte) en cultuur (Landgoed Anningahof) aan de orde.

Foto van Steven van Welie

Via een rustige route en de kruising met de N35 fietsen we naar Landgoed De Horte, ooit aangelegd in Franse stijl, nu in een afwisselend landschap met bos, weide, extensieve landbouw en mooie doorkijkjes. Na een kort bezoek fietsen we richting de Overijsselse Vecht. Tijdens de fietstocht wordt verteld over de plannen van de Provincie Overijssel om de Vecht en het Vechtdal te ontwikkelen tot een halfnatuurlijke laaglandrivier. Meer ruimte voor de rivier wordt gecombineerd met een veilige afvoer van hoogwater, ontwikkeling en ontsluiting van het agrarisch landschap, recreatieve activiteiten en natuur.
Over de rustige binnenwegen en de Vechtdijk eindigt de tocht bij beeldentuin Anningahof. De heer Anninga zal aldaar vertellen over het ontstaan van deze beeldentuin en hoe planvorming rond de N340 het een en ander letterlijk doorkruist. Er is na afloop de mogelijkheid om de tuin op eigen gelegenheid te bezoeken.

Deelname is gratis

Iedereen is welkom deel te nemen aan de tocht. Deelname is gratis, ook voor niet-leden. De route is circa 25 km lang.

We verzamelen op 23 augustus bij het Earthship in Doepark Nooterhof. Vanaf 9:45 staan koffie en thee daar klaar. Na een korte geschiedenis van het ontstaan van de Nooterhof begint om 10:30 de fietstocht. We denken rond 13:30 te eindigen bij de Anningahof, waarna nog gelegenheid is de beelden en de tuin te bekijken.
Deelnemen kan door een email te sturen naar: [email protected]

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]

Meer over Redactie

Waar ben je naar op zoek?