Door op 30 januari 2014

Beste partijgenoten,

Het is alweer bijna februari en de gemeenteraadsverkiezingen komen steeds dichterbij. Maar voordat ik het daarover ga hebben eerst nog wat anders. Er is momenteel veel te doen over de delegatie van Nederland die naar Sotsji gaat. Je kunt er volgens mij veel over vinden wel gaan niet gaan. Wanneer geef je het krachtigste signaal? Om heel eerlijk te zijn heb ik het antwoord daar niet op maar één ding weet ik wel zeker: de delegatie die wij afvaardigen is natuurlijk veel te zwaar. Er is geen ander land dat zo’n zware delegatie afvaardigt. En welk effect denkt het kabinet daar mee te bereiken. Deze keuze lijkt mij niet te verdedigen. De Koning en de minister van Sport lijkt mij meer dan voldoende. En wat mij mag Arthur Japin ook gewoon mee. Jammer dat de PvdA hiermee ingestemd heeft. Leuker sportgerelateerd nieuws komt uit Zwolle: onze wethouder Gerrit Piek is tijdens het SportGala Zwolle benoemd tot Sportbestuurder van het Jaar! En terecht.

Onze afdeling zit volop in de campagne modus. Er wordt flink gecanvast. Dat is overigens een leuk en bijzonder nuttige bezigheid. Wij gaan langs de deuren met een bos rozen en vragen de mensen wat de positieve dingen zijn aan hun buurt en wat de negatieve en wat de wij als politiek daaraan kunnen doen. Zo komt onze partij op een plezierige manier te weten wat de pijnpunten zijn. Nadat we de antwoorden op de vragen hebben verwerkt gaan we weer terug naar de wijk en delen een flyer uit waar de resultaten op staan. Dit brengt met zich mee dat buurtbewoners zich gehoord voelen. Afgelopen zaterdag zijn we in Stadshagen geweest. Door ziekte kon ik zelf helaas niet mee en Stadshagen is nog wel mijn wijk! Maar dat was helaas niet anders. Ik heb wel begrepen dat het allemaal bijzonder goed is verlopen. Nelleke heeft er nog een blog over geschreven. Komende zaterdag zijn we in de Wipstrik. Ook daar gaan we in gesprek met de buurtbewoners.

Daarnaast zijn er ook nog andere campagneactiviteiten. Zo bezoeken Diederik Samsom (5 maart) en Jetta Klijnsma (8 maart) onze afdeling. Zij zullen met onze lijsttrekker Nelleke Vedelaar op pad gaan in Zwolle. Mocht u nog mee willen doen aan een van onze campagneactiviteiten bent u uiteraard meer dan  van harte welkom. Het is niet alleen bijzonder nuttig (want u draagt direct bij aan het resultaat van de verkiezingen) maar het is ook nog eens bijzonder gezellig. Dus als u interesse heeft, meldt u dan aan bij onze campagne commissie ([email protected]).

Met hartelijke groet,

Karen Kuipers

Voorzitter PvdA afdeling Zwolle

Waar ben je naar op zoek?