Afscheid PvdA-voorzitter Anneke Speelman

20 november 2022

Zaterdag 19 november in dienstencentrum de Terp nam Anneke Speelman afscheid als voorzitter van de Zwolse PvdA-afdeling. Ze deed dit tijdens een goed bezochte algemene ledenvergadering. Na vier jaar penningmeesterschap en eenzelfde periode als voorzitter neemt ze na acht jaar afscheid. Anneke had een verbindende rol en zorgde dat nieuwe leden zich snel welkom voelen binnen de vereniging.

Anneke blijft natuurlijk actief binnen de PvdA-Zwolle. Er heeft zich nog geen opvolger gemeld voor de functie van voorzitter. De secretaris en penningmeester nemen tot een nieuwe voorzitter wordt benoemd deze rol voor hun rekening.

Met een grote bos rode rozen bedankte PvdA-fractievoorzitter Patty Wolthof de scheidend voorzitter namens de PvdA-fractie. Patty noemde Anneke betrokken, verbindend en bevlogen. Bewonderend benoemde ze dat Anneke naast haar baan en rol als mantelzorger een drijvende kracht binnen PvdA-Zwolle was. Patty Wolthof: ”Het is fijn om met zo’n betrokken bestuur en voorzitter samen te mogen werken.”

Wanneer Anneke voor de bloemen en cadeaus voor dit afscheid bedankt en het heeft over de leden die als vrijwilliger actief zijn is ze zichtbaar geëmotioneerd. Anneke vertelt: “Ik neem met goed gevoel afscheid en ben blij een actieve en enthousiaste vereniging achter te laten. Daar hebben we de laatste jaren met z’n allen hard aan gewerkt”