5 november 2022

In memoriam – Aalt Brinkhuis (1938-2022)

Aalt Brinkhuis

Op 20 oktober 2022 overleed ons lid Aalt Brinkhuis na een kort ziekbed. Een ieder die onze vergaderingen bezoekt, kent Aalt. Een kritisch, opbouwend en trouw lid, en ook van de partij als we iets te vieren hadden. Een markante verschijning, gesoigneerd, grote snor, kleine bril, én veelal met rode PvdA-das.

Aalt was een geboren sociaaldemocraat en in zijn leven decennialang zeer maatschappelijk betrokken. Aalt was jarenlang bedrijfsleider bij wijkcentrum/sportzaal Gerenlanden. Aalt heeft veel betekend voor Zwolle-Zuid. Hij was jarenlang voorzitter van de wijkenvereniging Zwolle-Zuid, wat mede leidde tot de benoeming tot erevoorzitter. Ook was hij jarenlang voorzitter van voetbalvereniging SVI en het Oranje comité Zwolle-Zuid. In de stad was hij actief bij het COC. Ook was hij meer dan 40 jaar actief voor Zwolse vluchtelingen in Nederland.

Voor de PvdA Zwolle was Aalt ook belangrijk. Als trouwe lid zagen en spraken we hem tijdens onze activiteiten. De afgelopen jaren was hij lid van het ombudsteam, waar hij zich inzette voor problemen die Zwollenaren dagelijks raken zoals overlast, juridisch getouwtrek of gebrekkige huisvesting.

In 2015 werd Aalt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Aalt Brinkhuis werd 84 jaar.

We wensen als bestuur van Partij van de Arbeid Zwolle zijn partner Jan Peter, zijn kinderen Rolf en Anne Rose, hun partners en kinderen en alle andere familie, vrienden en bekenden van Aalt heel veel sterkte toe.

Anneke Speelman
voorzitter PvdA Zwolle