Door Redactie op 21 juli 2014

Fietsen langs de IJssel met Herman Sieben

De PvdA Zwolle op zondagochtend 27 juli a.s. om 10.15 uur een fietstocht langs de IJssel met als centrale thema Ruimte voor de Rivier. Onderstaand treft u verdere informatie aan over deze korte, gezellige en informatieve tocht. Ook wordt gemeld hoe u zich kunt opgeven.

Fietstocht langs de Zwolse uiterwaarden
De stad Zwolle en de IJssel zijn nauw met elkaar verbonden. Ter hoogte van de stad vinden momenteel tal van activiteiten in en rond de IJssel plaats in het kader van Ruimte voor de Rivier. De geulen, de dijkverlegging en de natuurontwikkeling in de uiterwaarden zijn zeer de moeite waard om te bekijken en om meer van te horen. Reden om in de zomer een fietstocht te organiseren in en langs dit bijzondere gebied.

Vertrek om 10.15 uur (regiokantoor)
We verzamelen om 10.00 bij het regiokantoor aan de Diezerplein 33 (er is koffie en thee). Om 10.15 uur vertrekken we al fietsend richting de dijk in Zwolle-Zuid, de plek waar het veer naar Hattem gaat. We vervolgen de route over de dijk en fietsen langs de inmiddels gegraven geulen in de Scheller en Oldeneler Buitenwaarden en komen zo bij Het Engelse Werk. We vervolgen dan de tocht richting de dijkverlegging bij Westenholte en zien daar de natuurontwikkeling van de Vreugderijkerwaard. De fietstocht eindigt bij schapenhouderij De Vreugdehoeve waar we koffie zullen drinken. We stoppen om ongeveer 13.00 uur.

Met gids Herman Sieben
Herman Sieben, lid PvdA en werkzaam bij Staatsbosbeheer, vergezelt ons tijdens de fietstocht. Herman is een boeiende verteller en weet alles over dit gebied. Hij geeft ons alle informatie over het werkprogramma Ruimte voor de Rivier en de flora- en fauna-ontwikkeling langs de IJssel.

Opgave
Heeft u zin om deel te nemen, laat het ons weten. Mail naar [email protected] of laat het eventjes telefonisch weten via (06) 20 60 53 58 (Anneke Speelman). Het antwoordapparaat staat aan, dus u kunt uw berichtje ook inspreken.
Wilt u een kennis meenemen? Dat is geen probleem. Laat ons wel eventjes weten met hoeveel mensen u deelneemt.

We hebben geen bezemwagen. Dus als een aantal deelnemers een bandenrepareerset willen meenemen dan is dat erg plezierig. Handige handen zijn er afdoende. Neemt u zelf wat te drinken en te eten mee.

Het weer wordt mooi, dus alle elementen zijn aanwezig voor een gezellige, informatieve en ook bijzondere fietstocht. Graag tot ziens op zondag 27 juli.

Redactie

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan contact op via e-mail: [email protected]

Meer over Redactie